albo ma bujną wyobraźnię...
Światła dzienne - coś nie łączy????
Zwiń
X
-
Światła dzienne - coś nie łączy????
Od tygodnia mam problem z jednym ze świateł dziennych. Wywaliło mi na desce kontrolkę o spalonej żarówce, po sprawdzeniu faktycznie prawa lampa nie świeciła. Ale po energicznym "puknięciu" w klosz wszytko wróciło do normy - lampa zaświeciła, a kontrolka zniknęła. Od tamtej pory prawa lampa czasem świeci, czasem gaśnie. Ostukiwanie pomaga na krótki czas. Nie ukrywam że po przeczytaniu komentarzy o niełatwym demontażu zaślepki do przeciwmgielnych kloszy nie śpieszy mi się do ich wyjmowania ale jeżeli już sie do tego zabiorę chciałbym wiedzieć gdzie jest problem i co nie łączy....
pzdr Darek
-
-
darek_wawa,
przerabiałem ten temat u siebie
generalnie musisz mocno wyszarpać zaślepki, wsadzić rękę w zderzak i delikatnie zwolnić zaczep halogena
jak już wyciągniesz, to wyciągasz żarówkę, wyczyścić to co się lekko potopiło czy pozlewało i będziesz mieć spokój
no chyba, że masz gwarancję, to podjeżdżasz do ASO a oni wymieniają gniazdo żarówki na nówkę sztukę - albo robią tak jak napisałem Ci wcześniej
tyle w tym temaciekliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Re: Światła dzienne - coś nie łączy????
Ale po energicznym "puknięciu" w klosz wszytko wróciło do normy - lampa zaświeciła, a kontrolka zniknęła. Od tamtej pory prawa lampa czasem świeci, czasem gaśnie.
Hej
miałem dokładnie tak samo - oczyszczanie pomagało na dłużej...ale po jakimś czasie znów lampa nie świeciła. Zauważyłem, że ruszając delikatnie na boki żarówką jest przerwa w świeceniu.
Ostatecznie pomogło podgięcie "plusowego" styku w lampie - tak dla lepszego styku.
pozdrawiamOctavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!
SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez słońu mnie to samo,ale jakoś nie mam siły zabrać się za to,no i opukiwanie już nie pomaga.wolałbym żeby to była spalona żarówka
Nawet mnie się udało..... :wow
Tak naprawdę zaczepy przytrzymujące tą zaślepkę są: PŁYTKIE
Ergo wystarczy ją trochę rozruszać, z czuciem górną część pociągnąć w dół (w górnej części są 2 te zaczepy) i jednocześnie do siebie. Za 2 lub 3 razem wyjdzie, a dalej to bułka z masłem.
I radzę to zrobić, bo u mnie już 2 żarówka, nie przepala się do końca. :!:
Na pierwszy rzut oka wygląda OK, po demontażu widać delikatny nalot osmolenia. Jak byłem w czerwcu w ASO, chief serwisu, powiedział mi że to dość częsty przypadek i na tablicy może być tak, że raz pokazuje przepaloną żarówkę, a czasem nie.
Więc jak coś nie łączy i pukanie "pomaga" na chwilę, radzę odrobić lekcję.
pzdr
Komentarz
-
-
darek_wawa, witaj. Akcja serwisowa zidentyfikowana na wiosnę tego roku. Wadliwe oprawki świateł dziennych. Brak styku, który doprowadza do przegrzewania się oprawki, w konsekwencji do wyświetlenia się błędu spalonej żarówki, następnie gaśnięcia żarówki a nawet stopienia się oprawki. Jedyne rozwiązanie to ASO i zgłoszenie problemu. Powinni wymienić:
oprawki x2
żarówki x2
PS. Jeśli pomogłem, to kliknij
Komentarz
-
-
Misuil,
Masz może jakieś namiary na tę akcję (numer itp.)? Aso w Mielcu twierdzi, że żadnej akcji niema i że to "być może taki urok tych oprawek..." - chętnie bym ich oświecił że jednak akcja jest. Szczególnie że założyłem CREE z motohid.pl i nie chciałbym wymieniać za chwilę żarówki przez uwalony plus na cokole.
A żarówka po wyjęciu (po raz drugi w ciągu dwóch lat) z lewego DRL-a wygląda jak na zdjęciach:
Komentarz
-
-
Nie mam niestety numerka akcii. Jest na pewno, widziałem dokumentację do niej i wykonano mi tą akcję. To przykre że taka amatorka w Twoim ASO. Masz efekty braku dobrego połączenia na oprawce, to jest właśnie ta wada.
Domagaj się zgłoszenia na piśmie do SAP, poproś o potwierdzenie dla Ciebie. To rozwiąże problem, SAP odpowie akcją serwisową z dokumentacją jak ją wykonać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiulNie mam niestety numerka akcii. Jest na pewno, widziałem dokumentację do niej i wykonano mi tą akcję. To przykre że taka amatorka w Twoim ASO. Masz efekty braku dobrego połączenia na oprawce, to jest właśnie ta wada.
Domagaj się zgłoszenia na piśmie do SAP, poproś o potwierdzenie dla Ciebie. To rozwiąże problem, SAP odpowie akcją serwisową z dokumentacją jak ją wykonać.
Komentarz
-
-
ja mam produkcje 02.2011 i problem wystepowal.Zawsze prosmy o zgloszenie do SAP w takich przypadkach spornych.Nawerlt jak ASO nie wie o akcji to sie dowie po takim zgloszeniu.
[ Dodano: Nie 11 Lis, 12 12:10 ]
fajnie byloby aby wypisac w tym watku wszystkie akcje na liscie nawet bez numerow.
Komentarz
-
-
PO PROSTU WYCIAG OBSADKE PRZYGNIJ BLASZKI TRZYMAJACE ZAROWKE MINUSOWE Z ZACZEPEM BAGNETOWYM BY ZAROWKA NIE DRGALA PODCZAS JAZDY PRZEJEDZ ZAROWKA PO STARYCH SPODNIACH DRZINSOWYCH DLA OCZYSZCZENIA STYKU PLUSOWEGO I BEDZIE W PORZADKU TAKI UROK JAZDY NA SWIATLACH CARY ROK PO TO TO ZOSTALO WPROWADZONE ZARABIAJA PRODUCENCI ZAROWEK OBSADEK AKUMULATOROW A NIEKTURZY JESZCZE PO SERWISACH Z TAKIMI PIERDOLAMI JERZDRZA NO ALE JAK MAJA PIENIARZKI I ALERGIE NA PRACE TO NIECH PLACA.:diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech pOLESAM ZALOZYC LEDY DO JAZDY DZIENNEJ I PROBLEM Z ZAROWKAMI ZNIKNIE
bari
Komentarz
-
-
bari76, ja rozumiem, że ktoś pisząc gdzieś z Botswany może nie mieć polskich znaków, ale plissss tego się prawie nie da przeczytać ( pomijam Caps Lock ). Niestety nie wystarczy dogiąć blaszki, bo blaszka jest fabrycznie źle dobrana ( za mało sprężysta ) i po kilku dniach jazdy znów nie styka. A jazda z tym do ASO nie ma nic wspólnego z alergią na pracę tylko z otrzymaniem tego za co się zapłaciło i to całkiem nie mało. Tyle off top-a...
Co do akcji to chyba powinno być to TPI: 2024661/1
Nie działają światła dzienne Data opublikowania: 2010-11-03
Wypowiedź klienta / ustalenie warsztatu
Świeci lampka kontrolna awarii oświetlenia.
W samochodach z zestawem wskaźników z wyświetlaczem Maxi-DOT pojawia się komunikat:
„sprawdzić lewe (prawe) światło dzienne“
Uzasadnienie techniczne
Niesprężysty styk oprawki żarówki światła dziennego „LongLife“powoduje deformację oprawki, wskutek czego może występować sporadyczne przerywanie obwodu elektrycznego. Sterownik BCM wykrywa to jako usterkę. W efekcie zapala się lampka kontrolna awarii oświetlenia albo w zestawie wskaźników z wyświetlaczem Maxi-DOT pojawia się komunikat „sprawdzić lewe (prawe) światło dzienne“. W sterowniku BCM zapisuje się błąd „światło dzienne przerwa/zwarcie do plusa“.
Zmiana w produkcji seryjnej
Od 39. tyg. 2010 w nowych samochodach montowane są już zmodyfikowane oprawki żarówek światła dziennego ze zmienionymi stykami.
Rozwiązanie serwisowe
• Wymiana obu oprawek żarówek (z lewej i z prawej strony) świateł dziennych.
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bari76PO PROSTU WYCIAG OBSADKE PRZYGNIJ BLASZKI TRZYMAJACE ZAROWKE MINUSOWE Z ZACZEPEM BAGNETOWYM BY ZAROWKA NIE DRGALA PODCZAS JAZDY PRZEJEDZ ZAROWKA PO STARYCH SPODNIACH DRZINSOWYCH DLA OCZYSZCZENIA STYKU PLUSOWEGO I BEDZIE W PORZADKU TAKI UROK JAZDY NA SWIATLACH CARY ROK PO TO TO ZOSTALO WPROWADZONE ZARABIAJA PRODUCENCI ZAROWEK OBSADEK AKUMULATOROW A NIEKTURZY JESZCZE PO SERWISACH Z TAKIMI PIERDOLAMI JERZDRZA NO ALE JAK MAJA PIENIARZKI I ALERGIE NA PRACE TO NIECH PLACA.:diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech pOLESAM ZALOZYC LEDY DO JAZDY DZIENNEJ I PROBLEM Z ZAROWKAMI ZNIKNIE
Nie mam alergii na pracę ale mam alergię na olewanie klienta przez ASO. Na wiosnę podginałem blaszki w oprawce ale jak widać nie pomogło bo na jesień znowu uwaliło mi żarówkę. Pieprzyć tam żarówkę za 5zeta ale Cree za 70 zeta/sztuka troche już żal. Gdyby samochód był po gwarancji bez gadania kupiłbym oprawki (a i teraz jestem tego bliski mimo że auto jest na gwarancji do końca roku).
Ale jeśli ktoś osobiście woli dopłacać do tego co mu się należy zamiast domagać się tego od ASO ... cóż, ASO zapewne szczęśliwe jest że ma takich klientów frajerów...
kowal 2002 - wielkie dzięki za TPI
Komentarz
-
Komentarz