Światła dzienne - coś nie łączy????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wp74
    Classic
    • 2011
    • 17

    Światła dzienne - coś nie łączy????

    albo ma bujną wyobraźnię...
  • darek_wawa
    Drive
    • 2010
    • 75

    #2
    Światła dzienne - coś nie łączy????

    Od tygodnia mam problem z jednym ze świateł dziennych. Wywaliło mi na desce kontrolkę o spalonej żarówce, po sprawdzeniu faktycznie prawa lampa nie świeciła. Ale po energicznym "puknięciu" w klosz wszytko wróciło do normy - lampa zaświeciła, a kontrolka zniknęła. Od tamtej pory prawa lampa czasem świeci, czasem gaśnie. Ostukiwanie pomaga na krótki czas. Nie ukrywam że po przeczytaniu komentarzy o niełatwym demontażu zaślepki do przeciwmgielnych kloszy nie śpieszy mi się do ich wyjmowania ale jeżeli już sie do tego zabiorę chciałbym wiedzieć gdzie jest problem i co nie łączy....

    pzdr Darek

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      darek_wawa,

      przerabiałem ten temat u siebie

      generalnie musisz mocno wyszarpać zaślepki, wsadzić rękę w zderzak i delikatnie zwolnić zaczep halogena

      jak już wyciągniesz, to wyciągasz żarówkę, wyczyścić to co się lekko potopiło czy pozlewało i będziesz mieć spokój

      no chyba, że masz gwarancję, to podjeżdżasz do ASO a oni wymieniają gniazdo żarówki na nówkę sztukę - albo robią tak jak napisałem Ci wcześniej

      tyle w tym temacie
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • szwagier10
        Classic
        • 2008
        • 22

        #4
        Re: Światła dzienne - coś nie łączy????

        Ale po energicznym "puknięciu" w klosz wszytko wróciło do normy - lampa zaświeciła, a kontrolka zniknęła. Od tamtej pory prawa lampa czasem świeci, czasem gaśnie.

        Hej
        miałem dokładnie tak samo - oczyszczanie pomagało na dłużej...ale po jakimś czasie znów lampa nie świeciła. Zauważyłem, że ruszając delikatnie na boki żarówką jest przerwa w świeceniu.
        Ostatecznie pomogło podgięcie "plusowego" styku w lampie - tak dla lepszego styku.

        pozdrawiam
        Octavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!

        SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB

        Komentarz

        • gradek
          RS
          • 2010
          • 12912
          • Superb III (3V3)

          #5
          darek_wawa poniżej opis demontażu lamp:


          Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
          Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
          Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

          Komentarz

          • słoń
            Elegance
            • 2010
            • 777

            #6
            u mnie to samo,ale jakoś nie mam siły zabrać się za to,no i opukiwanie już nie pomaga.wolałbym żeby to była spalona żarówka a nie stopione gniazdo czy coś podobnego

            Komentarz

            • mariom122
              Ambiente
              • 2011
              • 117

              #7
              Sama wymiana żarówki też pomaga gdyż bardzo często wypalony jest element żarówki a nie gniazdo.

              Komentarz

              • Rok z Bagien
                L&K
                • 2010
                • 1172

                #8
                Zamieszczone przez słoń
                u mnie to samo,ale jakoś nie mam siły zabrać się za to,no i opukiwanie już nie pomaga.wolałbym żeby to była spalona żarówka
                Nie no, głowa do góry i naprzód.
                Nawet mnie się udało..... :wow

                Tak naprawdę zaczepy przytrzymujące tą zaślepkę są: PŁYTKIE
                Ergo wystarczy ją trochę rozruszać, z czuciem górną część pociągnąć w dół (w górnej części są 2 te zaczepy) i jednocześnie do siebie. Za 2 lub 3 razem wyjdzie, a dalej to bułka z masłem.

                I radzę to zrobić, bo u mnie już 2 żarówka, nie przepala się do końca. :!:

                Na pierwszy rzut oka wygląda OK, po demontażu widać delikatny nalot osmolenia. Jak byłem w czerwcu w ASO, chief serwisu, powiedział mi że to dość częsty przypadek i na tablicy może być tak, że raz pokazuje przepaloną żarówkę, a czasem nie.

                Więc jak coś nie łączy i pukanie "pomaga" na chwilę, radzę odrobić lekcję.

                pzdr

                Komentarz

                • misiul
                  Rider
                  • 2011
                  • 521

                  #9
                  darek_wawa, witaj. Akcja serwisowa zidentyfikowana na wiosnę tego roku. Wadliwe oprawki świateł dziennych. Brak styku, który doprowadza do przegrzewania się oprawki, w konsekwencji do wyświetlenia się błędu spalonej żarówki, następnie gaśnięcia żarówki a nawet stopienia się oprawki. Jedyne rozwiązanie to ASO i zgłoszenie problemu. Powinni wymienić:
                  oprawki x2
                  żarówki x2

                  PS. Jeśli pomogłem, to kliknij

                  Komentarz

                  • KulfonP
                    Rider
                    • 2010
                    • 391

                    #10
                    Misuil,

                    Masz może jakieś namiary na tę akcję (numer itp.)? Aso w Mielcu twierdzi, że żadnej akcji niema i że to "być może taki urok tych oprawek..." - chętnie bym ich oświecił że jednak akcja jest. Szczególnie że założyłem CREE z motohid.pl i nie chciałbym wymieniać za chwilę żarówki przez uwalony plus na cokole.

                    A żarówka po wyjęciu (po raz drugi w ciągu dwóch lat) z lewego DRL-a wygląda jak na zdjęciach:


                    Komentarz

                    • słoń
                      Elegance
                      • 2010
                      • 777

                      #11
                      KulfonP, akcji może nie ma a może i jest,mi zgasła lewa dzienna a w ASO wymienili mi oprawki z lewej i prawej,auto wtedy na gwarze jeszcze było

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        #12
                        Nie mam niestety numerka akcii. Jest na pewno, widziałem dokumentację do niej i wykonano mi tą akcję. To przykre że taka amatorka w Twoim ASO. Masz efekty braku dobrego połączenia na oprawce, to jest właśnie ta wada.

                        Domagaj się zgłoszenia na piśmie do SAP, poproś o potwierdzenie dla Ciebie. To rozwiąże problem, SAP odpowie akcją serwisową z dokumentacją jak ją wykonać.

                        Komentarz

                        • mariom122
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 117

                          #13
                          Zamieszczone przez misiul
                          Nie mam niestety numerka akcii. Jest na pewno, widziałem dokumentację do niej i wykonano mi tą akcję. To przykre że taka amatorka w Twoim ASO. Masz efekty braku dobrego połączenia na oprawce, to jest właśnie ta wada.

                          Domagaj się zgłoszenia na piśmie do SAP, poproś o potwierdzenie dla Ciebie. To rozwiąże problem, SAP odpowie akcją serwisową z dokumentacją jak ją wykonać.
                          Akcji pewnie nie ma, a to co widziałeś to po prostu informacja serwisowa, a to dwie różne rzeczy.

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            mariom122, akcja jest, mam gdzieś nawet numer ( poszukam ). Samochody od chyba 40 tygodnia 2010 powinny już mieć dobre oprawki. Akcja jest z początku 2011.
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • misiul
                              Rider
                              • 2011
                              • 521

                              #15
                              ja mam produkcje 02.2011 i problem wystepowal.Zawsze prosmy o zgloszenie do SAP w takich przypadkach spornych.Nawerlt jak ASO nie wie o akcji to sie dowie po takim zgloszeniu.

                              [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 12:10 ]
                              fajnie byloby aby wypisac w tym watku wszystkie akcje na liscie nawet bez numerow.

                              Komentarz

                              • bari76
                                Drive
                                • 2011
                                • 49

                                #16
                                PO PROSTU WYCIAG OBSADKE PRZYGNIJ BLASZKI TRZYMAJACE ZAROWKE MINUSOWE Z ZACZEPEM BAGNETOWYM BY ZAROWKA NIE DRGALA PODCZAS JAZDY PRZEJEDZ ZAROWKA PO STARYCH SPODNIACH DRZINSOWYCH DLA OCZYSZCZENIA STYKU PLUSOWEGO I BEDZIE W PORZADKU TAKI UROK JAZDY NA SWIATLACH CARY ROK PO TO TO ZOSTALO WPROWADZONE ZARABIAJA PRODUCENCI ZAROWEK OBSADEK AKUMULATOROW A NIEKTURZY JESZCZE PO SERWISACH Z TAKIMI PIERDOLAMI JERZDRZA NO ALE JAK MAJA PIENIARZKI I ALERGIE NA PRACE TO NIECH PLACA. :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech pOLESAM ZALOZYC LEDY DO JAZDY DZIENNEJ I PROBLEM Z ZAROWKAMI ZNIKNIE
                                bari

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  bari76, ja rozumiem, że ktoś pisząc gdzieś z Botswany może nie mieć polskich znaków, ale plissss tego się prawie nie da przeczytać ( pomijam Caps Lock ). Niestety nie wystarczy dogiąć blaszki, bo blaszka jest fabrycznie źle dobrana ( za mało sprężysta ) i po kilku dniach jazdy znów nie styka. A jazda z tym do ASO nie ma nic wspólnego z alergią na pracę tylko z otrzymaniem tego za co się zapłaciło i to całkiem nie mało. Tyle off top-a...

                                  Co do akcji to chyba powinno być to TPI: 2024661/1



                                  Nie działają światła dzienne Data opublikowania: 2010-11-03

                                  Wypowiedź klienta / ustalenie warsztatu

                                  Świeci lampka kontrolna awarii oświetlenia.

                                  W samochodach z zestawem wskaźników z wyświetlaczem Maxi-DOT pojawia się komunikat:

                                  „sprawdzić lewe (prawe) światło dzienne“

                                  Uzasadnienie techniczne

                                  Niesprężysty styk oprawki żarówki światła dziennego „LongLife“powoduje deformację oprawki, wskutek czego może występować sporadyczne przerywanie obwodu elektrycznego. Sterownik BCM wykrywa to jako usterkę. W efekcie zapala się lampka kontrolna awarii oświetlenia albo w zestawie wskaźników z wyświetlaczem Maxi-DOT pojawia się komunikat „sprawdzić lewe (prawe) światło dzienne“. W sterowniku BCM zapisuje się błąd „światło dzienne przerwa/zwarcie do plusa“.

                                  Zmiana w produkcji seryjnej

                                  Od 39. tyg. 2010 w nowych samochodach montowane są już zmodyfikowane oprawki żarówek światła dziennego ze zmienionymi stykami.

                                  Rozwiązanie serwisowe

                                  • Wymiana obu oprawek żarówek (z lewej i z prawej strony) świateł dziennych.

                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • KulfonP
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 391

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bari76
                                    PO PROSTU WYCIAG OBSADKE PRZYGNIJ BLASZKI TRZYMAJACE ZAROWKE MINUSOWE Z ZACZEPEM BAGNETOWYM BY ZAROWKA NIE DRGALA PODCZAS JAZDY PRZEJEDZ ZAROWKA PO STARYCH SPODNIACH DRZINSOWYCH DLA OCZYSZCZENIA STYKU PLUSOWEGO I BEDZIE W PORZADKU TAKI UROK JAZDY NA SWIATLACH CARY ROK PO TO TO ZOSTALO WPROWADZONE ZARABIAJA PRODUCENCI ZAROWEK OBSADEK AKUMULATOROW A NIEKTURZY JESZCZE PO SERWISACH Z TAKIMI PIERDOLAMI JERZDRZA NO ALE JAK MAJA PIENIARZKI I ALERGIE NA PRACE TO NIECH PLACA. :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech pOLESAM ZALOZYC LEDY DO JAZDY DZIENNEJ I PROBLEM Z ZAROWKAMI ZNIKNIE
                                    bari76 przyjacielu z Dębicy:
                                    Nie mam alergii na pracę ale mam alergię na olewanie klienta przez ASO. Na wiosnę podginałem blaszki w oprawce ale jak widać nie pomogło bo na jesień znowu uwaliło mi żarówkę. Pieprzyć tam żarówkę za 5zeta ale Cree za 70 zeta/sztuka troche już żal. Gdyby samochód był po gwarancji bez gadania kupiłbym oprawki (a i teraz jestem tego bliski mimo że auto jest na gwarancji do końca roku).
                                    Ale jeśli ktoś osobiście woli dopłacać do tego co mu się należy zamiast domagać się tego od ASO ... cóż, ASO zapewne szczęśliwe jest że ma takich klientów frajerów...

                                    kowal 2002 - wielkie dzięki za TPI

                                    Komentarz

                                    Pracuję...